Examenul de Evaluare Națională nu este corect. El evaluează elevii la două materii total opuse, iar ca să intre la un liceu bun, elevii ar trebui să exceleze la ambele, ceea ce nu se întâmplă prea des.
Eu sunt Răzvan Cojocaru, trainer de dezvoltare personală pentru adolescenți, și întâlnesc în fiecare lună sute de copii și de părinți. Anul trecut am lucrat cu Paul, un elev de clasa a 8-a care urma să dea Evaluarea Națională. Paul n-avea nicio înclinație către matematică. Matematica era cel mai mare coșmar al lui și îi provoca o mare anxietate. În schimb, îi plăceau foarte mult materiile umaniste. Se descurca bine la română, înțelegea metaforele din poezii, făcea niște compuneri și argumentări senzaționale. Era as la limba engleză și la limba franceză. Pentru că îi plăceau, învăța de plăcere și învăța mult.
Își dorea să intre la un liceu de top din București. La Română a luat 10. La mate a dat-o-n bară. N-a intrat unde a vrut.
La fel ca Paul, am lucrat și cu Alex, care era olimpic la mate și la info, dar la română nu putea să găsească mai mult de trei fraze pentru o compunere. Voia să ajungă la cel mai bun liceu de mate-info din București. N-a ajuns. A luat 6,5 la română.
Dacă forțăm copiii să învețe la ambele materii, creăm mediocritatea perfectă. Ca Alex să poată să-și antreneze creativitatea la limba română, ar fi trebuit să lucreze extrem de mult, ceea ce i-ar fi distras atenția de la olimpiadele de mate și info. E oare corect?
Copiii ar trebui ca în clasa a 8-a să poată să-și să susțină examenele de Evaluare Națională dintre materii umaniste și materii matematice, NU să fie combinate.
Dacă vrei ca al tău copil să facă parte dintr-o comunitate de adolescenți pasionați de educație și performanță, intră pe www.eroul.ro și vezi detalii despre „Trezește EROUL din tine!”, cel mai complex curs de dezvoltare personală pentru adolescenți din România.
Comments